combi veren product

Hulpverenset

Waarom is extra vering voor campers sterk aan te bevelen?

Campers worden in de praktijk steeds maar zwaarder, hiermee wordt in het ontwerp onvoldoende rekening gehouden. De rijeigenschappen van een achteroverhangende en/of scheefstaande camper nemen sterk af.

De wagen veert niet meer voldoende in om de oneffenheden van het wegdek veilig te absorberen en de camper slaat regelmatig door op zijn aanslagrubbers. Dit is oncomfortabel en onveilig.

De grote massa van de camper, waarbij het zwaartepunt ook nog eens hoog ligt, zorgt voor instabiel en zweverig rijgedrag. Denk aan rontondes, bochten en het passeren van vrachtwagens.

Op oneffen wegen en bij hellingen kan er , hoe voorzichtig ook gereden wordt, schade ontstaan aan de uitlaat, watertank, het rek van het reservewiel, trekhaak e.d. vooral de lange achterkant raakt snel de grond bij steile opritten, zoals bij veerponten. Zonder extra hulpvering is de originele campervering niet opgewassen tegen de langdurige zeer zware belading. Deze zal zich in de loop der jaren zetten en de camper komt steeds lager te staan. Deze factoren zorgen ervoor dat u niet ontspannen kunt genieten van de rit met uw camper. u rijdt gespannen en wordt sneller vermoeid.

 

Voor meer dan 90% van de campers zijn stalen spiraal hulpveren de beste keus.

De achterzijde van de camper blijft voldoende op hoogte, zelf bij de maximale toelaatbare aslast. Stalen schroefveren in combinatie met de standaard bladveren zijn een ideale combinatie. Er is geen comfortverschil met luchtveren, zelf niet bij lage druk. Ten opzichte van extra bladveren verdienen spiraal hulpveren de voorkeur. Ze brengen de camper op ruim voldoende hoogte en bieden daarbij een veel beter comfort. Alleen bij auto’s meet een zeer groot verschil in de belading, zoals bijvoorbeeld wel of geen motorscooters achterop, en bij wisselende scheve belading, verdient luchtvering de voorkeur. De hulpveersets bestaan, afhankelijk van het type camper, uit 2 of 4 stalen spiraalveren met alle bevestigingsdelen.

Voor campers zijn er 2 verschillende veersterkten leverbaar ( genoemde stijging is van een Ducato)

  • Met de zware EHD-set komt de achterzijde ca. 5-6 cm omhoog.
  • Met de lichtere HD-set komt de achterzijde ca. 4 cm omhoog.

 

Verhogingsvoorveren:

Veel campers staan voorover, omdat de bestaande vering nooit of voldoende is aangepast aan de camperbelasting. Met de speciale verhogingsveren komt de voorzijde 4-6 cm omhoog ( afhankelijk van de gekozen set en het autotype) zonder dat de auto stug wordt. Veel campers die door hun gewicht continu of heel snel op hun bumpstops komen, orden juist veel comfortabeler. Verder heeft u minder snel schade aan de onderzijde bij drempels en slechte wegen.

Voorbeeld :

Verhogingsvoorveren:

Voorbeeld van stijging aan de voorzijde

 

Ducato X250 Campers

Carsupport Stabilty & Comfort veersysteem

Het CSC-veersysteem met Maatwerk verhogingveren en daarop afgestemde Carsupport schokdempers met KONI FSD technologie.

Het rijcomfort wordt niet alleen bepaald door de veren, maar voor een groot deel ook door de schokdempers. Voor de Ducato Light en Heavy X250 onderstellen zijn er nu Carsupport schokdempers met KONI FSD-technologie voor een ultieme wegligging en handeling, dus veiligheid,Carsupport-CSC-Camper-veerpoot 600px met een hoog comfort-niveau. Alle andere schokdempers zijn afgestemd op stabiliteit of comfort. Een zeer stabiele camper is per defenitie dus minder comfortabel, en andersom. ALLEN MET KONI FSD-techniek is de camper zeer stabiel en comfortabel.

Mercedes Sprinter/VW LT/Crafter

Deze veerset voor de Sprinter voorzijde is absoluut uniek. Door middel van een stalen schroefveer die gemonteerd wordt op de bestaande schokdemper stijgt de campervoorzijde 3-4cm met behoud van rijcomfort. Naast de verhoging, is deze set ook bedoeld om het rijcomfort te verbeteren, en om hinderlijk overhellen in bochten en instabiliteit bij het passeren van vrachtauto’s te beperken.

Voorzijde Koni schokdempers

Voor campers die zeer instabiel zijn bij het passeren van vrachtauto’s en die sterk overhellen in bochten, of als een betere wegligging gewenst wordt, bevelen we Koni-schokdempers aan. De Carsupport geleverde Koni schokdempers worden voor uw Sprintercamper speciaal ingesteld.

Renault Master/Movano/Interstar

De oplossing voor de master voorzijde is absoluut uniek. Door middel van een hulpveer, die in de bestaande originale veer gemonteerd wordt, stijgt de voorkant van de camper 3-4cm met behoud van rijcomfort.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Stuur mij meer informatie >
Deel dit artikel